Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

söndag 22 september 2013

Frågor och svar

Ännu en s.k. bloggutmaning, alltså att man ska skriva ett inlägg om ett visst ämne  eller som här, svara på ett antal frågor och sen skicka dem vidare till andra bloggare. Det sista gör jag ju aldrig, men frågorna svarade jag på i denna utmaning. Två gånger till och med. 1 oktober 2008.

Vilken mat äter du ofta? Wokat. Älgwok, kycklingwok, rotsakswok, restwok... Gärna med fullkornsnudlar eller bulgur.

När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av? Beror på var det är. Oftast hjälper jag nog till, om jag inte blir tillsagd att låta bli.

Var sitter du helst när du bloggar? Vid datorn, som står i ett skåp mitt i huset för tillfället eftersom mitt arbetsrum blev deltidsbostad åt gymnasieeleven i familjen.

Köper du ofta triss? Jättesällan. Det kan gå år mellan tillfällena. Fast i sommar och höst har lottköpandet skenat något, jag har nog köpt tre eller fyra, varav en dubbel. Jag vill ha ett nytt kök.

Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Alla resor är mina bästa resor. En helg vid Vindelälven kan vara det bästa, just då. Kina var fantastiskt och Grekland är också underbart. Men det finns ju så många andra ställen som jag skulle vilja uppleva. Pengar och tid finns det inte tillräckligt av, tyvärr.

Vilken kanal tittar du på? Knappt någon alls. Tittar väldigt sällan på TV. Blir det något så är det ettans fredagsunderhållning kl 20, Dobidoo, På spåret eller nåt sånt.


Vilken tråkfia jag är, tänker jag när jag läser mina svar. Jag borde kanske ha ljugit.

Jag gör ett nytt försök:

Vilken mat äter du ofta? Åh, jag äter knappt något, men lite löjrom och ett glas torr champagne slinker väl alltid ner.

När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av? Helst inte, jag vill inte skada mina för dyra pengar manikurerade naglar eller få flottfläckar på Versacetrasan som jag draperat över min slimmade och trimmade kropp.

Var sitter du helst när du bloggar? Bloggar, så trivialt. Inte ägnar jag mig åt sådant. Däremot är jag firad krönikör i en av våra största kulturtidskrifter och tjänar massor med pengar på några rader i månaden. Mina alster dikterar jag naturligtvis liggande på schäslongen, för min lille sekreterare Jean-Claude.

Köper du ofta triss? Varför skulle jag göra det? Det finns inget som jag behöver tre av. Det mesta på mej finns i par.

Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Cannes är underbart på våren. Mitt i sommaren trivs jag bäst på min gård på Österlen och om hösten tycker jag om att vandra i de skotska högländerna. Vintertid är det förstås chalêten i Verbier eller hytten vid Holmenkollen som lockar.

Vilken kanal tittar du på? Panamakanalen är intressant ur sjöhistorisk synpunkt men Göta kanal har sin lantliga charm.



Är det någon annan som har ett lika vardagligt/glamouröst liv att dela med sig av går det bra att anta utmaningen.