Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

fredag 15 februari 2013

Vårvinter

Skrivet 5 mars 2007 om den bästa årstiden

Kaffe smakar bäst ur sotig panna.
Vissa bilder är symboler för något som är mycket större än själva motivet. Den här med vår sotiga kaffepanna är en sådan.Den symboliserar hela den härliga vårvintertiden, det viktigaste skälet till att bo och leva i dessa nejder. För mej och min familj innebär den tiden många utflykter, på skidor längs eller tvärs eller på skotern. Just den här bilden är tagen vid den lilla tjärn som är en av favoritplatserna, inte mer än några kilometer hemifrån.