Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

fredag 15 februari 2013

Oh what a night

Skrivet 27 mars 2007 efter en natt som var ungefär som nätterna var vid den tiden.

Ja, nu är det kanske inte som man kan tro, något särskilt uppskakande med den titeln. Det är bara en helt vanlig natt i familjens sovrum.
  1. Somnade klockan åtta när jag nattade småtjejerna.
  2. Vaknade igen kl nio.
  3. Hade blivit någorlunda trött igen vid midnatt, gick och la mej.
  4. Somnade till slut vid 00.30.
  5. Hade sovit cirka en kvart när Lilla E kom och knölade ner sin kudde mellan min och Ö:s. Hon kröp därefter ner under mitt täcke och la sina kalla små fötter i mina knäveck.
  6. Vi somnade om efter en ganska liten stund.
  7. Klockan 04.00 ringde Ö:s väckarklocka. Väckning till förmiddagsskiftet. För det mesta vaknar han av det där lilla knäppet innan ringningen och det hör aldrig jag, men nu i början av sommartiden tar det en stund så jag hann vakna.
  8. Somnade igen fram emot 04.30.
  9. Klockan 05.30 pickade en liten hand på mitt bröst. "Mamma, näsblod." M med papperstuss under näsan vid sängkanten. Upp och sanera.
  10. Klockan 05.45 ligger alla tre i dubbelsängen. Lilla E vaknade som tur var inte. Vi somnar om - tror jag i alla fall.
  11. 07.00 Dags att stiga upp.


När jag var hos företagsläkaren härom veckan frågade hon om jag har besvär med sömnstörningar. Det vet jag inte, jag har haft småbarn i 20 år så jag har väl fyra sömnstörningar i så fall. Jag vet säkert att jag sov bra första halvåret 1998 då A hade börjat sova i egen säng och innan jag blev gravid med M. Fast jag minns inte hur det kändes.