Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

söndag 24 februari 2013

En annan sorts rabatt

Skrivet 12 juli 2007. Den här sommaren gjorde jag om flera rabatter hemma på tomten och bloggade flera gånger om hur arbetet fortskred, därav titeln på detta inlägg. Det vilda och farliga livet har lyst med sin frånvaro allt sedan dess och verkar inte aktuellt nu heller.

Eftersom jag ofta har någon poängkurs på gång så innehar jag medlemskap i studentkår nästan för jämnan. Då får man studenterbjudanden i sin mailbox med täta mellanrum.

Det brukar vara i-pods, häftiga mobiltelefoner, rabatt på adressändring och sånt som man antar är till nytta och glädje för en student. För det mesta reflekterar jag aldrig ens över dessa erbjudanden. Nån gång har jag köpt program till datorn med studentrabatt, det kan vara en god affär.

I morse hade ett alldeles nytt rabatterbjudande landat. Det gällde ett paketpris på "D*ur*ex sommarpaket". Fem stycken trepack i olika fräcka utformningar och färger samt en flaska "gisch" med rosa kulör.

Ack den som levt ett vilt och farligt liv och haft behov av detta...